Myran och annat!!!

Vi börjar med Myran, hon har haft en lugn vecka:

Lugn å lugn matte tycker det.... Hmpf, först var alla sjuka och hela måndagen låg matte å husse i sängen och jag. Men JAG tog hand om dem. ( jag får alltid ta hand om dem) I tisdags fick matte ett glädjefnatt, hon skrattade och sprang omkring  jag förstod ingenting. ( jag hade inte gjort något häpnadsväckande) Till slut kom det fram att matte skulle jobba några dagar... Jag tog det med ro först men sen när vi var ute å gick på kvällen visade jag matte hur man gör när man har glädjefnatt...... Alltså jag sprang å sprang å sprang på ett gärde så att vattnet yrde. När vi kom hem tog jag några rundor i trädgården också.

Igår lärde jag mig ett nytt trick: Sitta fint!!! Okej matte fick hjälpa mig lite. (det är svårt att sitta på två bakben med frambenen i lyften) Men sen på kvällen då tog jag kommandot och la mig hos matte å husse i min säng. ( jag förstår inte varför dem ska ligga där. DET ÄR MIN SÄNG!!!)

Nog om Myran, hon har ett märgben nu och är nöjd med livet.

Men, men, men, närsomhelst kommer våran njoffevalp födas. Jag ringde ägaren och tiken har börjat bli orolig, slutat äta å så. Så jag väntar, väntar, väntar.......... Så nyfiken...


En sådan gosig valp ska det bli.........


Roberta

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0