Svart hund!

Hur kan sorgen blossa upp med full styrka när man minst anar det??? Igår och idag har sorgen efter Snövit varit stark och jag känner Snövits närvaro tydligt.

Hon kom till mig och gav sitt ord på att det är okej att Myran är här med oss och fyller upp tomrummet efter henne. Snövit stod där framför mig och förklarde att Myran nu tar hennes plats i vår famlj. Hon tittade på mig med sina svarta trogna njoffe ögon och sedan gick hon fram och la huvudet på min axel å vi kramdes en lång stund jag trog in Snövits doft. Sedan vände hon sig mot Myran och gick fram till Myran och sa att nu är det du som får trösta alla som är ledsna över att jag har gått till hundarnas himmel. Myran stod där och bara nickade mot Snövit som hon förstod varje ord.

Sedan fick jag en sista stund med Snövit där hon och jag visade upp allt Snövit kunde inom lydnad och bus.

Nu värker det i hjärtat av sorg och saknad efter Snövit              .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0