Min åsikt om allt och inget!!

Nu är jag trött på det här, kroppen som skriker nej och huvudet som skriker ja. Idag har jag lyssnat på kroppen så jag blev kvar i sängen. (inget kul). Annars har jag fått gjort massor denna vecka. Halva huset är storstädat från golv till tak.

Jag Miran har haft en skön vecka med matte hemma. Fast jag förstår inte varför hon ska städa. Och vet ni vad hon gjorde igår??? "fnys" Där låg jag i godan ro bredvid matte när hon dammsög och hade sig och plötsligt har hon dammsugit min svans!!! Ja, MIN SVANS!!!! MIN VACKRA SVANSTIPP var i dammsugarröret. HMPF!!! Alltså man tror ju att matte håller reda på vad hon dammsuger upp. Nästa gång ska jag gömma svansen under min vackra kropp.

Vet ni vad jag och husse gjorde igår????? JO, vi var i skogen igen och jag sprang och badade i alla vattenhål som fanns. Jag var vackert svart om tassar, ben och mage när jag kom hem. Husse tvingade ner mig bäcken. Vilken skymf mot min person.

I tisdags åkte matte iväg och när hon kom hem luktade hon valp. Så jag har tagit hand om mattes skor som luktar så gott valp. Undra varför hon besöker valpar... Kan det ha något med namnet Malva att göra, som husse och matte snackar om hela tiden. Vi får väl se. För hästarna, marsvinen, kaninen och katterna heter inte Malva.

En sak till matte och husse har något som är livsfarligt på huset..... Dem kallar dem för markiser, dem åker upp och ner. När det händer drar jag järnet härifrån. Fast sist det hände, håll matte fast mig och beordrade mig att sitta bredvid henne, Inget kul men jag fick godis efteråt.

Nu springer jag omkring i trädgården och jagar......... Hejdå!! Viftar stolt på min ny dammsugna svans!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0