Mirans vecka!!

Den här veckan började inte kul matta och husse jobbade och E var hemma och passade mig. (INTE KUL!!!)

På onsdagen var matte hemma. Dagen innan hade matte och husse satt fast transporten på bilen. Så jag visste att nått var på gång.... Matte gick upp tidigt och jag hängde på. När matte tog bilnycklarna var jag säker på att jag inte skulle få följa med men matte tog ner kopplet och jag flög ut till bilen. (FLÄMT!!!) Det var varmt i bilen men matte vevade ner fönstrena och så gav vi oss iväg.

Vi stannade där vi stannade första gången jag kom hit och matte tog ut mig och vi gick hem till S. Hos S finns en liten hund Bonnie som först inte skulle hälsa på vackra mig men jag övertalade henne... Sedan  hittade vi S i köket och jag blev glad. Men Bonnie tuffade till sig och morrade åt mig.. HMPF!!!!

Sedan åkte S med och vi hamnade där matte och husse hämtar hö. Men vet ni vad matte gjorde??? Jo, hon backade in i en lada med bil och allt..... (Konstiga människa) Dem packade transporten full och jag höll koll på allt. Två gånger hämtade vi hö...

När höet väl var på plats här hemma. Blev matte konstig, hon packade ner en massa saker i två stora kassar och en ryggsäck..... Jag följde varje steg hon tog... Ut med allt i bilen och mig också. Sedan bar det av till hästarna.

Dem fick vatten som jag provsmakade under mattes skratt.... Man måste tämja vattnet och det gjorde jag genom att bita vattnet och till slut var baljorna fulla och vi åkte vidare...

Vi stannde hemma hos M. Jag blev glad och tänkte jag skulle få träffa Ms hundar men icke sa Nicke..... Dem var inte hemma.... (mysko)... Matte hade nyckel och vi gick in.... Men vi stannade inte så länge för matte hade glömt en del saker så det blev att åka hem igen....

Till slut var vi på plats hos M.... Matte slappnade av framför den tråkiga datorn och sedan åt vi kvällsmat...

Jag låg och sov när någon nosar på mig och slickar mig på nosen..... Jag tittade nyfiket upp och där är en katt.... Henne brydde jag mig inte så mycket om... Katten käkade och gick sedan ut... Efter en stund kommer hon tillbaka med en mus som hon lägger mitt framför nosen på mig.... Jag tittade på henne och på musen.. Tror ni jag fick musen. Nähä, den tog matte och slängde ut.. (Inget kul får man ha)

Matte släppte in Ms hästar och stängde om hönsen.... Vi gick och lade oss....

Tidigt på morgonen släppte matte ut hästarn och jag gick en tur för att se om det fanns nått kul.....


Efter några timmar stängde matte in mig i en hundgård medan hon matade hönsen och släppte ut dem.... Det var då jag upptäckte hönsen och min övervakningsinstinkt vaknade... Jag höll koll på hönsen medan matte mockade stallet.. Sen åkte vi hem igen.

På fredag kväll ledsnade jag på att ligga vid huset och tog mig en promenad på egen hand. (Vad matte blev arg!!) Jag var bara borta en kort stund.....

Igår satte matte och husse på transporten igen och åkte iväg utan mig.. (orättvist) När dem kom hem hade dem Camira med sig. Jag blev så glad att hon var hemma igen. Snart kom Sheila hem också men N red hem henne.

Ja, ja mina marsvin och kanin mår bra. Dem har flyttat ut till sina "sommarstugor" och äter sig tjocka och feta..

Nu ska jag snart gå ut med matte till hästarna och ge dem kvällsmat...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0