Äntligen är det höst!

Igår började dagen med diskutioner om huruvida när hästarna skulle hämtas hem från sommarbetet. Jag och T diskuterade hit och dit till slut kom vi fram till att på fredag var en bra dag att ta hem dem...... Blev det så? NEJ! För tittar jag ut vad går i vinterhagen vid vårat blivande stall????????? Jo, två fjordingar, våra fjordingar. Okej, jag ska berätta hur det gick till.

Efter att vi kommit fram till beslutet att ta hem hästarna på fredag åkte jag till hästarna för att ge dem lite hö. När jag är på väg dit ringer T och säger: Kan du inte be någon av tjejerna att hjälpa dig att ta hem hästarna idag. Sagt och gjort min mobil går varm och snart har jag fått den hjälp jag behöver för att kunna få hem hästarna.

Men nu blev det stressigt, vinterhagen som var halv färdig måste göras klar och alla saker som fanns vid sommarhagen ska packas ihop och tas med hem. Ja, jag var trött innan jag kom så långt som till hästarnas hemfärd.

Klockan 3 samlades ett gäng på 4 kvinnor, 1 man, 1 liten hund och Snövit. Vi åkte upp till sommarhagen. Tog repgrimma på Camira och träns och remmen som jag kan sätta fast Camira i på Sheila och sen bar det av hemåt.

Sheila var mycket pigg en fjärdedel av vägen men sedan lugnade hon ner sig och Camira bråkade bara lite när hon blev trött. Vi mötte en del bilar och en traktor med släp men hästarna rörde inte så mycket som ett öra mot trafiken.


Vi kom hem efter en och en halvtimmes promenad. Allt slutade lyckligt och alla är nu lyckliga åt att vara hemma.

Så idag blir det till att stängsla grannens skogstomt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0