Myrans dag!!!!

Det här kommer ingen tro på....... Men idag har matte blivit mer än lovligt knäpp. Dagen började med att jag och matte satt i trädgården hela dagen. Matte pluggade och jag höll koll på allt runtomkring. Inte äns katten Kinsen kunde bryta min koncentration när han sprang över trädgården. Allt var lugnt och skönt.... Så kom husse hem. Han såg jättekonstig ut, han hade en röd jacka som jag aldrig sett förut och en röd hjälm på huvudet, i handen höll han en motorsåg. Jag stirrade på honom först sen när han tagit av sig hjälmen och lagt ifrån sig sågen gick jag fram och hälsade.

Efter stund gick matte till stallet och hjälpte husse med att sätta ihop nått. Sedan satte hon på mig en sele.
Den var inte skön men okey då. Sen när den saken dem satte ihop var klar då!!!!! Drog matte denna konstiga sak på hjul bredvid mig och det skramlade till å jag hoppade högt. Det gjorde matte ett par gånger. Sen skulle jag, ja, JAG gå in mellan två pinnar. ALDRIG tänkte jag och krumbuktade mig åt alla håll. Till slut satte jag mig ner bestämt... Då drar matte skrindan och skacklerna mot mig och satte fast i min sele. Jag reste mig tveksamt och sedan hoppade jag undan och satte mig ner. Matte pratade lugnade med mig. Men aldrig att jag tänkte resa på mig igen. Matte lyfte upp mig till slut så där stod jag på darrande ben. Jag tryckte mig hårt mot matte och till slut vågade jag ta ett tveksamt steg och till slut kom jag på att det nog inte var så farligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0