Hundarna har något att berätta!

Jag, Miran tror att matte och husse har blivit galan! Här var det lugnt och skönt hemma. Jag var storasyster och Malva var lillasyster och allt var i sin ordning. Men igår hände det något som inte var planerat. Det kom en man som rökte cigarr och köpte nått av husse och precis när han skulle åka sprang husse fram och stoppade bilen. Mannen tog fram nått ur bilen, nått rött pälsigt. Men jag såg inte vad. Matte bar in det och kom tillbaka till stallet. Hon luktade konstigt, nått djurlikt och perfym och cigarr. Så gick vi in och där var en kattunge Mattsson. Hon var inte rädd för mig men åh så söt. Nu försöker jag att bli vän med henne men matte sätter käppar i hjulen. Genom att stänga in mig så jag inte kan jaga Mattsson.

Jag Malva upptäckte när vi gick in från stallet igår att det kommit en ny liten varelse i mitt hem. Mattsson, hon nosade på mig och jag bara älskar henne. Vi leker jage, katt och hund och vem som kan gömma sig bäst! KUL KUL KUL!!! Fast just nu är jag arresterad i hundgården med Mirans märgben!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0